top of page

B A R C E L O N A - Zurich Marato Barcelona 7 november 2021

Oppdatert: 19. nov. 2021

Det ble spilt ganske så heftig i startområdet. Vet ikke hvem som sang men flinke var de og skapte god stemning før start på Barcelona Maraton. Vi skulle vært i New York og løpt maraton denne helgen men pga reiserestriksjoner så lot det seg ikke gjøre. Istedenfor så fikk vi tilbud fra Achilles Norway om å delta på Barcelona maraton.

Eline Øidvin og eg reste nedover fredag og møtte resten av gjengen der nede. Tot var det 13 stykker fra Achilles der hvor 9startet og fullførte maraton, utøvere , ledsagere og tolker som løp.

Etter henting av startnr på fredsg var hele lørdag til disposisjon for sightsing eller shopping. Vi , eller Eline valgte shopping,eg satt på kafé mens ho shoppa, fin ordning😀 Felles lunch og sosialt samvær hører også med så lørdag gikk ganske fort. Søndag var race day og da var nok alle litt spente med sommerfugler i magen. Ut av hotellet ca 07:30 og gikk samlet mot startområdet. Vi kom kom oss samlet til startområdet men etter bagasje var levert så mistet vi oversikten i folkehavet. Eline og meg hadde dobbelt munnbind som vi brukte som band mellom oss så vi ikke skulle miste hverandre før start. Det er liksom skrekken for meg som ledsager og miste Eline ut av syne i folkehavet men det gikk bra og mens Barcelona ble sunget av full hals så gikk startskuddet og vi tok fatt på 42km i Barcelonas gater.

Etter alle restriksjoner som har vært siden covid kom så var det en deilig følelse å løpe i gatene og se alt av folk som stilte opp fra kl 08:30 for å heie å lage liv. Det var trommegrupper og masse forskjellig musikkinnslag som virkelig satte fart i publikum og til stor inspirasjon for oss som løp. Målsetningen vår var å løpe på rundt 4 timer og når vi klokket inn på 4:03 så var vi godt fornøyd med løpet. Skal sies at Eline nok kunne løpt en del fortere men da må ledsageren trene meir først😀

Etter målgang ble det ei pils eller to på en fortausrestaurant sammen med Rune og Bedir Yiyit der vi som seg hør og bør snakket om løpsoppleveksen og hvor utrolig godt øl kan være😀

Etter øl pausen gikk vi på hotellet of tok en etterlengtet dusj. Før det var samling på takterrassen på hotellets men litt snacks og brus. Før vi om kvelden gikk ut på felles middagen med masse god mat og litt i glasset.

Plutselig var søndagmorra der og vi var tidlig avgårde til flyplassen for heimreise. Det gikk nesten bra, med god hjelp av en taxi sjåfør med lokalkunnskap så havnet vi på feil terminal noe som resulterte i at vi ikke rakk flyet vårt hjem. Shit happens vi kom oss heim en dag forsinket. Så vet vi det til neste gang at det er lurest å reise til riktig terminal med en gang. Takk for en fantastisk tur til alle dere som deltok fra Achilles.

Achilles er en idrettsforening for alle funksjonhemmede som ønsker å drive idrett. Funksjonsfriske kan også være støttemedlem. Har du eller noen av dine funksjonshemninger så kan dere melde dere inn og få delta på mye spennende. Info om Achilles finner dere her http://www.bedir.no/achilles/